مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از برگزاری دومین نمایشگاه سراسری رسانه های دیجیتال درتاریخ 13 اردیبهشت ماه در این استان خبر داد.

بهرام عبدالحسینی در جمع خبرنگاران استان یزد با بیان اینكه این نمایشگاه به مدت پنج روز در محل دائمی نمایشگاههای استان برپا می شود ، افزود: بیش از 80 شركت از سراسر كشور در نمایشگاه یاد شده حضور دارند.

وی با بیان اینكه در نمایشگاه مذكور انواع نرم افزارهای یارانه ای به نمایش در می آید، اظهار داشت: محصولات آن با پنج درصد تخیفیف به فروش می رسد.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ،كارگاههای آموزشی و بازیهای رایانه ای را از برنامه های جانبی این نمایشگاه بیان و اضافه كرد: نمایشگاه مذكور به همت مركز توسعه فناوری اطلاعات ورسانه های دیجیتال و این اداره كل برپا می شود.

عبدالحسینی تصریح كرد:در این جشنواره بخش‌های متنوعی همچون بازی‌های رایانه‌ای، پایگاههای اینترنتی و شهر دیجیتال، هنرهای دیجیتال، فناوری و تكنولوژی ،خانواده و رسانه‌های دیجیتال و نیز كارگاهها و نشست‌ها برگزار می شود.

وی فرهنگ سازی استفاده از رسانه های دیجیتال مانند معرفی شیوه های صحیح و موثر مواجهه با آسیب های اجتماعی رسانه های دیجیتال، عرضه نرم افزارها، برنامه های كاربردی و بازی های مفید و برگزیده را از اهداف نمایشگاه مذكور بیان كرد.

وی اظهار كرد: امروز علي رغم قدمت كم رسانه هاي ديجيتال شاهد رشد كمي خوبي در اين زمينه هستيم و سرعت انتشار رسانه هاي ديجيتال باعث شد تا نسبت به ساير رسانه هاي جمعي مزيت هايي داشته باشند.

وي سرعت نشر، ميزان دسترسي طيف هاي مختلف مردم و تنوع مخاطبان را از مزيت هاي اين رسانه هاي برشمرد و افزود: اين مزيت ها در دو دهه اخير سبب شد رسانه هاي ديجيتال از مطبوعات، سينما و ساير رسانه ها سبقت بگيرند.
 
وي با اشاره به چالش ها و فرصت هاي رسانه هاي ديجيتال گفت: از طريق رسانه هاي ديجيتال مي توانيم فرهنگ و نظام خود را به جهانيان معرفي كنيم و از سوي ديگر اين رسانه ها فرهنگ بيگانه و غرب بر ما تحميل مي كنند.

عبدالحسینی  ادامه داد: وزارت ارشاد براي مقابله با اين چالش ها، مركز رسانه هاي ديجيتال را راه اندازي كرده و تمام افرادي كه در اين عرصه فعاليت مي كنند را تحت پوششش قرار مي دهد و از اين موسسات حمايت مي كند.

وي فراهم نمودن بستري براي توليد و توسعه محتواي نمايشگاه بر اساس فرهنگ ديني به جهانيان، ايجاد جايگاهي براي رقابت با توليدات جهاني و آشنا نمودن آحاد مردم با‌ آخرين فناوريهاي رسانه اي ديجيتال را از جمله اهداف برگزاري دومين نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال در استان عنوان كرد.

عبدالحسيني گفت: اداره كل ارشاد استان يزد نيز در راستاي حمايت از رسانه هاي ديجيتال، خانه هاي ديجيتال را در شهرستانهاي اين استان راه اندازي كرده و كليه فعالان اين عرصه را شناسايي و از آنان حمايت مي كند و همچنين توليدات خانه هاي ديجيتال توسط وزارت ارشاد حمايت مي شود.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین از راه اندازی نخستین خانه دیجیتال قرآنی كشور در ابركوه خبر داد.

وی در ادامه برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری منطقه ای و محلی در شهرستانهای استان را از برنامه های این اداره كل در سالجاری بیان كرد.

 

 

سرویس عکس یزدفردا

عکاس : مجید دهقانی زاده










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا